Keitä me olemme? Ja kuka oikein on Drayton Bird? 


Drayton Bird, hallituksen puheenjohtaja, perustaja

Drayton Bird johti kahdeksan vuotta OgilvyOnen (maailman suurin suoramarkkinointitoimisto, liikevaihto yli kaksi miljardia euroa) kansainvälistä puolta. Sitä ennen hän myi oman suoramarkkinointitoimistonsa, joka oli Iso-Britannian suurin, Ogilvy & Matherille vuonna 1984. David Ogilvy sanoi: ”Drayton Bird knows more about direct marketing than anyone else in the world.”

 

Bird on kirjoittanut kolme kirjaa markkinoinnista; Commonsense Direct & Digital Marketing (5. painos, käännetty 17 kielelle. Bestseller 28 vuotta.), How to Write Sales Letters That Sell ja Marketing Insights & Outrages.


Vuonna 2003 Chartered Institute of Marketing valitsi Drayton Birdin yhdeksi 50:stä elävästä yksilöstä, jotka ovat muokanneet modernia markkinointia. Listalta löytyvät myös nimet, kuten Philip Kotler ja Tom Peters.

 

Drayton Bird on työskennellyt maailman johtavien brändien kanssa, kuten American Express, British Airways, Deutsche Post, Ford, Microsoft, Nestlé, Procter & Gamble, Philips, The Royal Mail, Unilever ja Visa. Hän myös tehnyt töitä alan isoimpien toimistojen kanssa, kuten JWT, Y & R, DraftFCB ja Leo Burnett.

 

Drayton on poikkeuksellisen suorapuheinen ja vihaa jargonia.

 

 

Timo Jäppinen, toimitusjohtajaTimo Jäppinen

Puhelin: 044 929 5496

Email: timo.jappinen@draytonbird.fi

 

Timo Jäppinen vetää toimistoa Suomessa. Hän on aiemmin toiminut yrittäjänä ja tehnyt töitä tunnettujen yritysten kanssa, kuten A-lehdet, Aller, Finnmatkat, Painonvartijat, Saunalahti, Suomen Moneta, Zed ja monien muiden.

 

Hän on myös kirjoittanut suositun Älykäs markkinoija: 13 yksinkertaista tapaa kasvattaa myyntiäsi -e-kirjan, perustanut Jäppisen copykoulun ja kehittänyt Verkkosivut tuloskuntoon tunnissa -työkalun. Lisäksi hän esiintyy säännöllisesti alan julkaisuissa kysyttynä tuloksellisen markkinoinnin asiantuntijana ja arvostettuna copywriterina. Lista uusista jutuista löytyy täältä.

 

Timo Jäppinen uskoo liike-elämässä menestymisessä kahteen asiaan: myyntiin ja koulutukseen. Asiakkaille nämä teesit näkyvät liikevaihdon kasvuna ja isompina voittoina. Omille työntekijöille ne tarkoittavat jatkuvaa kehittymistä ja uuden oppimista (lue Timon uusin Markkinointikatsaus täältä).

 

Drayton Bird sanoi: ”Timo Jäppinen probably knows more about marketing than me. Timo is one of the most impressive young people I have come across – and I have come across quite a few. He has an exceptional grasp of what this business is about – and also, most unusually, considerable creative talent.”

 

Ja et koskaan kuule meidän suusta selityksiä, kuten: ”Tulokset näkyvät ehkä vasta myöhemmin…” tai ”Tämä kampanja rakensi vain brändiä, siksi myyntiä ei tullut…”

 

Drayton Bird Associates Finland saa palkkionsa vain, kun asiakkaan myynti ja voitot kasvavat – todistetusti. Kokoonpanomme vaihtelee joustavasti asiakkaan tarpeiden mukaan, etsimme jokaiseen työhön parhaat henkilöt – emme niitä ketkä sattuvat olemaan toimettomia, kuten jossain isoissa toimistoissa.